جمع های کوچک دوستانه – کتاب

Image result for swap book

جمع های کوچک دوستانه

چند نفر دوست صمیمی هستیم که هفته ای یک بار به مناسبت Talk Show دور هم جمع میشویم بیش از ۳ سال است که این جلسات را ادامه میدهیم و به نظرم هیچ کاری بدون استمرار ارزش پیدا نمیکند.  هر هفته در خصوص یک موضوع به زبان انگلیسسی صحبت میکنیم. اغلب دوستان هم به کتاب خواندن علاقه دارند و به همین خاطر هر بار کتابهایمان را با هم عوض میکنیم.

کتابها مالک مشخصی ندارد و مالک کتاب کسی است که کتاب پیش اوست یعنی امکان دارد کل قفسه کتابخانه شما با کتابهای دیگری عوض شود هدف ما چرخیدن کتابها بین همدیگر بود به جای اینکه کتابهای خوانده شده خاک بخورد.

اکثر دوستان هم عضو سایت Goodreads هستند و خود من هم ۲ سالی هست که عضو این سایت هستم و برای بیش از ۳۰۰ کتاب خوانده شده امتیاز ثبت کردم  یا کامنت نوشتم به هر حال اولین موضوعی که به ذهنمان رسید این بود که به این سایت پیشنهاد دهیم تا چنین ویژگی درست کند یعنی هر کسی کتاب فیزیکی دارد بتواند با بقیه به اشتراک بگذارد و یا عوض کند چیزی شبیه مرکز تبادل کتاب تهران البته نسخه دیجیتال!

جوابیه Goodreads :

Hi Foad,

Thanks for contacting us and for the interesting suggestion! We have no current plans to offer a feature to swap books, but I’ll definitely pass this suggestion on to our development team for consideration.

What I would suggest is starting a group or reading club with the purpose of exchanging books with each other.

If you have any other questions or suggestions, feel free to reach out!

Best,
Lauren


Lauren Deyce
Goodreads Expert
Goodreads

خوب ما هم بیکار ننشستیم و یه چیز جمع و جور که کارمون رو راه بیندازه درست کردیم که الان حدود ۳۰ کتاب در اون قرار گرفته البته تعداد کتابهایی که جمعا داریم خیلی زیاده ولی هنوز بعضی از دوستان اونجا ثبتش نکردند یا دلشون نمیاد کتابشون رو عوض کنند – شاید گرون باشه – 🙂

به خوانندگان اینجا هم نصیحت میکنم کتابهاشورن رو عوض کنند توی دنیایی که تمام عمر ما به اندازه یک چشم بر هم زدن هم در کل هستی نیست و هستی ما بین میلیون ها سال گذشته و میلیونها سال آینده چیزی شبیه شوخی است پس دیگر کتاب یادگاری و علایق به داشتن کلکسیون کتاب و کتاب خوشکل و .. اینها چه معنی میدهد؟ قبل از انکه کتابهایتان خاک بخورد عوض کنید یا به رایگان اهدا کنید.

منتشرشده توسط

Donkishot

فواد انصاری هستم کسی که تمام طول عمرش در مقایسه با عمر هستی و قدمت زندگی به اندازه ی چشم بر هم زدنی نیست و زندگیش یک سنگریزه ی کوچک بین دو عدم و دو سیاهچاله است. ولی این سنگریزه میخواهد خود به زندگیش معنا دهد و آن را باز تعریف و تغییر شکل دهد. foad.ansary@gmail.com

11 دیدگاه برای «جمع های کوچک دوستانه – کتاب»

  1. من که این کارو خیلی خیلی دوست دارم.
    مشکلم اینه که کسیو نمی شناسم که بتونم بهش کتاب هدیه بدم. (فقط یکی از دوستام هست که اونم هر سال یکبار می بینم.)

      1. راستش صبح اون کامنت رو با عجله نوشتم، بعدش کمی که بیشتر بهش فکر کردم لازم دیدم یکم توضیحات بدم:
        واقعا برای خودم متاسفم به خاطر این موضوع. ولی چند نکته ی مهم:
        مدل شخصیتی و سبک زندگی الانِ من طوریه که شاید کلا به غیر از همسرم 3 4 تا دوست بیشتر نداشته باشم.
        یکیشون همینیه که گفتم که سالی یکبار می بینمش: 1000 کیلومتر بین بدن هامون فاصله است.
        یکی دیگه اهل فکر هست ولی کتابخون نیست. (برای کتاب خوندنش اولویت داره و من تا حالا جرات نکردم بهش کتاب بدم.) اونم هر 6 ماه یکبار می بینم.
        یکی دیگه کتابخون هست ولی خیلی فضای مطالعه اش محدوده و کتاب های من براش جذابیتی نداره. اونم چندان علاقه ای به دیدنش ندارم!

        به نظر می رسه علت اصلی عدم تمایلم به هدیه دادن کتاب بازخوردیه که از هدیه دادن های قبلیم گرفته ام. مثلا کتابه خونده نشده یا برای طرفم جذاب نبوده.
        به ذهنم رسیده که وارد جمع های کتابخون بشم ولی هیچ وقت اون قدر جدی نبوده و همیشه از هزینه هاش ترسیده ام. (آشنایی با کلی آدم غریبه و … اونم با روحیه ی من!) (الان که فکر می کنم شاید اونقدرها هم دردناک نباشه، حداقل به امتحانش می ارزه.)

        البته احتمالا یه روز می رسه که دامنه ی ارتباطاتم وسیع تر بشه و بتونم لذت هدیه دادن کتاب رو بیشتر تجربه کنم.

  2. بله من فقط یه کم تعجب کردم در مورد اینکه دوستتان را کم میبینید. به نظرم داشتن تعداد دوست کم ولی صمیمی مفیدتر از داشتن تعداد زیادی دوست غیرصمیمی است. البته قطعا نمیشه سبک زندگی پیشنهادی معرفی کرد و هر کسی یک جوری راحته ولی به نظرم بهتر سبک های مختلف زندگی را امتحان کرد و بعد تصمیم گرفت که کدامش مناسب من است.

  3. سلام فواد، متممی همکلاسی 🙂
    نوشته خوبی داشتی، تجربه ی گرونی رو خیلی خوب بهم بخشیدی،
    امشب می خواستم یه مطلب درباره هفته کتاب و کتاب خوانی منتشر کنم، حتما به این نوشته تو هم اشاره میکنم
    وبلاگت رو در جمع دوستان معرفی کردم و امیدوارم از این به بعد گاه به گاه سری بهت بزنم
    http://www.sajadsoleimani.ir/site-friends/
    هرجا هستی دلشاد باشی

    1. سلام سجاد عزیز
      برام افتخاره که دوستان متممی به هم سر میزنند و واقعا خوشحال میشم.
      من هم از خواننده های خاموش بلاگت هستم و میخونمت

  4. بدجور به جمعتون حسودیم شد … تاک شو دیدن دور هم جز فانتزی های همیشگی من .. حیف که ادمی که اهلش باشه نیست دور و ورم … متن باحالی بود ممنون

    1. رضا جان حتی اگر هیچ کس دور و برت نیست توی دیوار یا نیازمندی آگهی بده مطمن باش افرادی مثل خودت زیاد هستند بعدش یک فضای کوچک هم پیدا کنید باهم و شروع کنید. جوینده یابنده س .

      1. تو دیوار اگهی دوستیابی بدم !؟! ((:
        اره خب ادم مثل من زیاده ولی اینکه اشنا بشیم و جور بشیم و جلو بریم زمان میخواد و یکم شانس .. این زبان بلد نبودن بزرگترین مشکل من با اطرافیانم .. اکثرشون زیاد اهلش نیستن .. اصفهان اومدی خبر بده یه تاک شو ببینیم باهم (:

        1. آره رضا چه اشکالی داره – آگهی بده – یا برو توی سایت evand.com دورهمی تعریف کن. تو سنندج به این کوچکی میشه این کارو کرد انوقت تو اصفهان شانس میخواد 🙂
          چشم تو هم اومدی سنندج در خدمتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *