چک لیست SEO

SEO1

این چک لیست شاید به درد شما هم بخوره که شامل ۷۰ نکته در مورد رعایت SEO است .

  1. Make sure that your title element and alt attributes are descriptive and accurate
  2. Use keyword to create descriptive ,human friendly URL
  3. Create keyword , rich content and match keywords to what users are searching for
  4. Does your website is reliable and vote from other site
  5. محتویت خوبی را برای جستجوگران پیدا کنید
  6. فرآیند طولانی مدت و مداوم که باید همیشه در SEO انجام دهید :
  • Execute Strategy
  • Research Keywords
  • Create Content
  • Build links
  • Resolve Technical Issue
  1. کلمه کلیدی باید به محتوای سایت مربوط باشد
  2. ابزار google adword برای کلمات کلیدی
  3. Google.com/insight/search (Tools for find the keywords)
  4. Relevance and search volume competition (مربوط بودن،حجم جستجو و رقابتی بودنش)
  5. SEOMOZ keyword difficulty tool
  6. Excel file for analyze with (Menu, Keyword, url, title, meta data description)
  7. Users use the google for three reason (do , go , know)
  8. Ask yourself what your target customers are looking for and make sure your site delivers it to them
  9. Delete spare page and broken link
  10. اول خودتان به این سوال پاسخ دهید که کسب و کار شما چیست ؟ و خود را جای مشتریان بگذارید
  11. هر چقدر طول کلید واژه بلندتر باشد رقابت آسانتر می شود در SEO
  12. کلید واژه مرتبط برای سایت خود انتخاب کنید ، مثلا طراحی سایت با CMS سفارشی
  13. وجود کامنتهای زیاد در مقاله می تواند مفید باشد
  14. Share بیشتر ، بازدید بیشتر برای به اشتراک گذاری
  15. Provide alt text for images
  16. Search box
  17. تهیه فلاش یا جاوا (پلاگین برای بازدید کننده)
  18. تهیه متن از ویدیو برای کسانی که به متن آن علاقه دارند
  19. What kind of content is visible for search engine : use mozbar , seo-browser.com
  20. صفحاتی که تعداد زیادی لینک دارند برای گوگل به عنوان اسپم شناخته می شوند (سایتهای تبلیغاتی )
  21. در کامنتها لینک un follow بگذاریم در تگ Html تا کاربران Crowler را با لینکهایشان بیرون نبرند
  22. کلمات کلیدی را نزدیکتر و در ابتدا در tag عنوان قرار بدهید .
  23. کلمات کلیدی را با ایتالیک و یاظاهر متفاوت مورد تاکید قرار دهید مثلا می توانید آن را Bold کنید
  24. At least 4 click to get the goal on website
  25. Delete Broken link and page
  26. لینک مشتریان را Un follow کنیم
  27. باید مطمئن شویم که هاست سرور Crawler گوگل را محدود نمی کند
  28. کلمه کلیدی باید دو برابر سایت کلمات در متن تکرار شده باشد
  29. باید بفهمیم که در حوزه کاری ما مردم بیشتر برای چه کلماتی جستجو می کنند
  30. استفاده از عکس و نمودار و فیلم و پادکست در یک مقاله یا محتوا
  31. بین جمله ای که می خواهیم به عنوان کلمه کلیدی در URL باشد خط فاصله بگذاریم
  32. استفاده از schema.org برای المانهای غیر متنی و توضیح در مورد آن برای فایلهای صوتی و تصویری و کتاب و Event و …
  33. Register your site in google webmaster tools
  34. Page load matter
  35. استفاده از کلمات کلیدی سایر رقبا در سایت شرکت با استفاده از ابزار Seobook
  36. از robot.txt استفاده کنید تا بعضی از جاها را که لازم نیست گوگل نبیند
  37. در URL هایی که با آنها پارامتر فرستاده می شود می توان از تگ متا rel= ‘Canonical’ استفاده کرد

<Link rel = “Canonical ” href = “http : // ……………….”>

  1. صفحه خطای ۳۰۲ برای انتقال صفحه به صورت موقتی و ۳۰۱ برای دائمی استفاده شود
  2. بین کلمات در آدرس از – استفاده کنیم
  3. استفاده از تگ meta description برای عنوان
  4. استفاده حتمی از تگ H1 و هردها
  5. عنوانهای بلند و کامل برای هدر : جنبش آهستگی : کتابی در ستایش آهستگی و توضیحاتی در مورد ویدیو کوتاه آقای ..
  6. موتورهای جستجو سعی می کنند که درک انسان را شبیه سازی کنند پس همانطور که برای انسانها می نویسید به نوشتن ادامه دهید .
  7. On-page optimization focus on : URL ,Title ,Description,Headers,Body ext , images ,..
  8. schema.org یا مایکروفرمت ،روشی برای معرفی محتوای نامشخص و توضیح آن برای موتورهای جستجو برای کتاب و نمایشگاه و … خیلی موثره
  9. سعی کنید سرور فیزیکی تان در کشورهای نزدیک شما باشد
  10. استفاده از Cache Server برای بالا بردن سرعت لود صفحه می تواند مفید باشد . Drupal , Joomla , wordpress به صورت خودکار این کار را انجام می دهد
  11. Ensure server reliability اگر برای سایت شما مشکل پیش بیاید گوگل به آن امتیاز منفی میدهد
  12. google.com/webmaster

در اینجا می توانیم مشکلات احتمالی Crowler را پیدا کرده و آن را رفع کنیم

  1. امکانات مشابهی نیز برای Bing وجود دارد که می توانیم استفاده کنیم
  2. Forrester tools برای دیدن علایق مشتریان ی بازدید کنندگان
  3. Google insight برای دیدن علایق مخاطبان
  4. استفاده از Slideshare برای آپلور فایلهای Power point
  5. استفاده از اینفوگرافیک در وب سایت
  6. برای ویدیوهای خود حتما از زیرنویس استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند با پرکردن تگهای متا
  7. ابزاری برای پیدا کردن سایتهای برتر در یک کلمه کلیدی خاص یعنی رقبای شما Market samurai
  8. URL friendly
  9. The meta tags are bits of code on your website that control how your website appear in google
  10. Google page speed insight (Tools for test)
  11. pingdom.com
  12. Images and less than 200 kb file size (Study how can I optimize images )
  13. XML Sitemaps generator (xml-sitemap.com ) and upload to root after that add it to webmaster tool google
  14. txt and disallow google to crawl internal folder . admin area , CMS back end , and so on
  15. check to delete : multiple versions of the pages (duplicate content)

 بعدا شاید در مورد SEO بیشتر نوشتم هر چند عمر SEO داره به پایان میرسه به ۳ دلیل

  1. جستجوهای صوتی که با کورتانا و گوگل و سیری و … انجام میشه کلمات کلیدی رو به حاشیه برده
  2. تغییر الگوریتمهای گوگل به اهمیت دادن بیشتر به محتوا و گول نخوردن او
  3. جستجو میان داده توسط شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ظاهر جستجوی داخل فیس بوک به ۱ میلیارد در روز رسیده که هر چند تا رسیدن به گوگل که ۳ میلیارده فاصله داره ولی مقدار زیاید از سهم گوگل را در آینده خواهد بلعید و یک اینترنت درون اینترنت شکل میگیره

منتشرشده توسط

Donkishot

فواد انصاری هستم کسی که تمام طول عمرش در مقایسه با عمر هستی و قدمت زندگی به اندازه ی چشم بر هم زدنی نیست و زندگیش یک سنگریزه ی کوچک بین دو عدم و دو سیاهچاله است. ولی این سنگریزه میخواهد خود به زندگیش معنا دهد و آن را باز تعریف و تغییر شکل دهد. foad.ansary@gmail.com

1 دیدگاه برای «چک لیست SEO»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *