#یادهست، یرواند آبراهامیان و تاریخ معاصر ایران

https://aftabnews.ir/files/fa/news/1399/5/30/466491_693.jpg

زمانیکه در دانشگاه درس تاریخ معاصر ایران را به عنوان یک درس اختیاری انتخاب کردم هیچ گاه فکر نمیکردم بعد ها به این موضوع علاقه مند شوم ولی در حال حاضر پس از خواندن کتاب شورشیان آرمانخواه،جستارهایی درباره تئوری توطئه در ایران، و چند مقاله و پادکست در خصوص زندگی خلیل ملکی و مصدق و رضا شاه و … بیشتر به این موضوع علاقه مند شدم.

از جمله کسانی که تاریخ معاصر ایران و البته همه ی علاقه مندان به این موضوع به او مدیون هستند بی شک یرواند آبراهامیان است کسی که با تلاش و کوششی کم نظیر و البته بی طرفانه سعی کرده است اندک نوری به این تاریکخانه ی پر از شایعه و دروغ و بی خبری بیندازد. زمانیکه با استاد دانشگاه سر مسایل سیاسی روز جر و بحث میکردم همیشه به من میگفت که شما بهتر است اول کتاب ایران بین دو انقلاب نوشته یرواند آبراهامیان را بخوانید و بعد با هم صحبت کنیم.

البته قصد دارم اگر عمرم کفاف بدهد همه ی آثار ایشان را بخوانم و امیدوارم نسل ما با این تاریخ نگار دقیق و با حوصله بیشتر آشنا شود.

منتشرشده توسط

Donkishot

فواد انصاری هستم کسی که تمام طول عمرش در مقایسه با عمر هستی و قدمت زندگی به اندازه ی چشم بر هم زدنی نیست و زندگیش یک سنگریزه ی کوچک بین دو عدم و دو سیاهچاله است. ولی این سنگریزه میخواهد خود به زندگیش معنا دهد و آن را باز تعریف و تغییر شکل دهد. foad.ansary@gmail.com

6 دیدگاه برای «#یادهست، یرواند آبراهامیان و تاریخ معاصر ایران»

  1. فواد جان؛
    خودت بهتر از من می‌دانی که متمم، جای پربرکت و پرامید و پربهره‌ای بود. که به مدد آن، دوستان زیادی را شناخته‌ام.
    بدون شک، تو یکی از آن دوست‌داشتنی‌هایی بودی که در متمم پیدایت کرده‌ام.
    بیشتر از پیش به وبلاگت سر می‌زنم و حرف و نوشته‌هایت را می‌خوانم.
    از تاریخ، بیشتر برایمان بنویس. مطالعه چندانی در این زمینه نداشته‌ام.
    قربان تو
    ارادتمند

  2. ممنونم رفیق
    از لطفی که به من داری ممنونم .من هم به واسطه متمم با دوستان زیادی چون شما آشنا شده ام که امیدوارم همگی سلامت باشند. از آنجایی که در شبکه های اجتماعی و… نیستم و فقط در اینجا مینویسم (غیر از گودریدز). تلاش میکنم بیشتر بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *