این چک لیست شاید به درد شما هم بخوره که شامل ۷۰ نکته در مورد رعایت SEO است .
- Make sure that your title element and alt attributes are descriptive and accurate
- Use keyword to create descriptive ,human friendly URL
- Create keyword , rich content and match keywords to what users are searching for
- Does your website is reliable and vote from other site
- محتویت خوبی را برای جستجوگران پیدا کنید
- فرآیند طولانی مدت و مداوم که باید همیشه در SEO انجام دهید :
- Execute Strategy
- Research Keywords
- Create Content
- Build links
- Resolve Technical Issue
- کلمه کلیدی باید به محتوای سایت مربوط باشد
- ابزار google adword برای کلمات کلیدی
- Google.com/insight/search (Tools for find the keywords)
- Relevance and search volume competition (مربوط بودن،حجم جستجو و رقابتی بودنش)
- SEOMOZ keyword difficulty tool
- Excel file for analyze with (Menu, Keyword, url, title, meta data description)
- Users use the google for three reason (do , go , know)
- Ask yourself what your target customers are looking for and make sure your site delivers it to them
- Delete spare page and broken link
- اول خودتان به این سوال پاسخ دهید که کسب و کار شما چیست ؟ و خود را جای مشتریان بگذارید
- هر چقدر طول کلید واژه بلندتر باشد رقابت آسانتر می شود در SEO
- کلید واژه مرتبط برای سایت خود انتخاب کنید ، مثلا طراحی سایت با CMS سفارشی
- وجود کامنتهای زیاد در مقاله می تواند مفید باشد
- Share بیشتر ، بازدید بیشتر برای به اشتراک گذاری
- Provide alt text for images
- Search box
- تهیه فلاش یا جاوا (پلاگین برای بازدید کننده)
- تهیه متن از ویدیو برای کسانی که به متن آن علاقه دارند
- What kind of content is visible for search engine : use mozbar , seo-browser.com
- صفحاتی که تعداد زیادی لینک دارند برای گوگل به عنوان اسپم شناخته می شوند (سایتهای تبلیغاتی )
- در کامنتها لینک un follow بگذاریم در تگ Html تا کاربران Crowler را با لینکهایشان بیرون نبرند
- کلمات کلیدی را نزدیکتر و در ابتدا در tag عنوان قرار بدهید .
- کلمات کلیدی را با ایتالیک و یاظاهر متفاوت مورد تاکید قرار دهید مثلا می توانید آن را Bold کنید
- At least 4 click to get the goal on website
- Delete Broken link and page
- لینک مشتریان را Un follow کنیم
- باید مطمئن شویم که هاست سرور Crawler گوگل را محدود نمی کند
- کلمه کلیدی باید دو برابر سایت کلمات در متن تکرار شده باشد
- باید بفهمیم که در حوزه کاری ما مردم بیشتر برای چه کلماتی جستجو می کنند
- استفاده از عکس و نمودار و فیلم و پادکست در یک مقاله یا محتوا
- بین جمله ای که می خواهیم به عنوان کلمه کلیدی در URL باشد خط فاصله بگذاریم
- استفاده از schema.org برای المانهای غیر متنی و توضیح در مورد آن برای فایلهای صوتی و تصویری و کتاب و Event و …
- Register your site in google webmaster tools
- Page load matter
- استفاده از کلمات کلیدی سایر رقبا در سایت شرکت با استفاده از ابزار Seobook
- از robot.txt استفاده کنید تا بعضی از جاها را که لازم نیست گوگل نبیند
- در URL هایی که با آنها پارامتر فرستاده می شود می توان از تگ متا rel= ‘Canonical’ استفاده کرد
<Link rel = “Canonical ” href = “http : // ……………….”>
- صفحه خطای ۳۰۲ برای انتقال صفحه به صورت موقتی و ۳۰۱ برای دائمی استفاده شود
- بین کلمات در آدرس از – استفاده کنیم
- استفاده از تگ meta description برای عنوان
- استفاده حتمی از تگ H1 و هردها
- عنوانهای بلند و کامل برای هدر : جنبش آهستگی : کتابی در ستایش آهستگی و توضیحاتی در مورد ویدیو کوتاه آقای ..
- موتورهای جستجو سعی می کنند که درک انسان را شبیه سازی کنند پس همانطور که برای انسانها می نویسید به نوشتن ادامه دهید .
- On-page optimization focus on : URL ,Title ,Description,Headers,Body ext , images ,..
- schema.org یا مایکروفرمت ،روشی برای معرفی محتوای نامشخص و توضیح آن برای موتورهای جستجو برای کتاب و نمایشگاه و … خیلی موثره
- سعی کنید سرور فیزیکی تان در کشورهای نزدیک شما باشد
- استفاده از Cache Server برای بالا بردن سرعت لود صفحه می تواند مفید باشد . Drupal , Joomla , wordpress به صورت خودکار این کار را انجام می دهد
- Ensure server reliability اگر برای سایت شما مشکل پیش بیاید گوگل به آن امتیاز منفی میدهد
- google.com/webmaster
در اینجا می توانیم مشکلات احتمالی Crowler را پیدا کرده و آن را رفع کنیم
- امکانات مشابهی نیز برای Bing وجود دارد که می توانیم استفاده کنیم
- Forrester tools برای دیدن علایق مشتریان ی بازدید کنندگان
- Google insight برای دیدن علایق مخاطبان
- استفاده از Slideshare برای آپلور فایلهای Power point
- استفاده از اینفوگرافیک در وب سایت
- برای ویدیوهای خود حتما از زیرنویس استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند با پرکردن تگهای متا
- ابزاری برای پیدا کردن سایتهای برتر در یک کلمه کلیدی خاص یعنی رقبای شما Market samurai
- URL friendly
- The meta tags are bits of code on your website that control how your website appear in google
- Google page speed insight (Tools for test)
- pingdom.com
- Images and less than 200 kb file size (Study how can I optimize images )
- XML Sitemaps generator (xml-sitemap.com ) and upload to root after that add it to webmaster tool google
- txt and disallow google to crawl internal folder . admin area , CMS back end , and so on
- check to delete : multiple versions of the pages (duplicate content)
بعدا شاید در مورد SEO بیشتر نوشتم هر چند عمر SEO داره به پایان میرسه به ۳ دلیل
- جستجوهای صوتی که با کورتانا و گوگل و سیری و … انجام میشه کلمات کلیدی رو به حاشیه برده
- تغییر الگوریتمهای گوگل به اهمیت دادن بیشتر به محتوا و گول نخوردن او
- جستجو میان داده توسط شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ظاهر جستجوی داخل فیس بوک به ۱ میلیارد در روز رسیده که هر چند تا رسیدن به گوگل که ۳ میلیارده فاصله داره ولی مقدار زیاید از سهم گوگل را در آینده خواهد بلعید و یک اینترنت درون اینترنت شکل میگیره
سلام برای سایت های حرفه ای هم کاربرد داره
و چک لیست سئو تون خیلی عالی بود من چیزهای زیادی یاد گرفتم