در مورد بازاریابی دیجتال مشغول مطالعه هستم و البته یک دنیا اطلاعات و محتوا برای کسی که میخواهد آن را بفهمد وجود دارد و واقعا یک اقیانوس عظیم است و برای هر جز کوچک از آن صدها کتاب نوشته شده است. به توصیه یکی از دوستانم مشغول خواندن کتابهای ست گادین هستم و به نظرم ست گادین برای شرکتهای کوچک و تکنولوژی محور و استارتاپ گزینه ی مناسبی است.
انتظار نداشته باشید با خواندن کتابهای Seth Godin جزییات و شرح پیاده سازی eMarketing را یاد بگیرد ولی حداقل میفهمید که در دنیای جدید چه خبر است و باید چه کار کنید و چگونه بازاریابی کنید چون به واقع تبلیغات و بازاریابی سنتی در حال نابودی و از بین رفتن است و آینده ی بازاریابی بی شک با پلاتفرم های آنلاین – Content Marketing و Data Mining و SEO و… میسر است.
اول از همه ۳ تعریف را باید از هم جدا کنیم تا دچار اشتباه نشویم:
E-business is the continuous optimization of a firm’s
business activities through digital technology
E-commerce is the subset of e-business focused on
transactions
E-marketing is one part of an organization’s ebusiness
activities
اجزای e-Marketing هم شامل موارد زیر میباشد که برای تسلط بر هر کدام از آنها باید روزها و ماهها مطالعه کرد و اگر کسی کمال گرا باشد به هیچ وجه نمی تواند آن را شروع کند چون واقع سنگین و زجر آور است.
بعدا که رفتم جلو و عمیق تر بررسی کردم همین پست را ادامه میدهم (در پست جداگانه نمینویسم )
بخش ۲ – اصطلاحات رایج – ۱ فروردین ۹۶
مشغول خواندن و شرکت در دوره تخصصی سایت Coursera هستم با عنوان Digital Marketing Specialization که البته در ابتدای کتاب لغات و اصلاحات دوره برای مطالعه و درک بهتر گفته میشود برخی از اصطلاحاتی که برایم جالب بود در جزوه ام نوشته ام و میخواهم برای شما بنویسم و نکات مهم این دوره را هم اینجا به اشتراک بگذارم:
Glossary
Digital Marketing Course : Couresra
Advertising
persuade an audience to take or continue some action, usually with respect to a commercial offering, or political or ideological support.
Crowdsourcing
The process of obtaining needed services, ideas, or content by soliciting contributions from a large group of people, and especially from an online community, rather than from traditional employees or suppliers.
Digital marketing
The marketing of products or services using digital channels to reach consumers. The key objective is to promote brands and product benefits through various forms of digital media such as the Internet, mobile phones, and social media.
Intangible good
An intangible good is a good that is intangible, meaning that it cannot be touched, as opposed to a physical good (an object). Digital goods, such as downloadable music and mobile apps, or virtual goods used in virtual economies are all examples of intangible goods.
(Pay What You Want (PWYW
A pricing strategy that allows customers to name their own price.
Price comparison tools
Price comparison tools have allowed pricing to move from prices revealed at the point of purchase to prices negotiated at the point of consideration. Price comparison has become easier for customers armed with a smartphone and a price search app such as Price Grabber or RedLaser. Leveraging these price comparison tools, customers can instantly compare prices on a physical retailer’s shelf with prices for the exact same product at Amazon.com and a large number of other online retailers.
(Research Online Purchase Offline (ROPO
Research online, purchase offline (ROPO), also research online, buy offline (ROBO) or Online-to-Store (O2S-Factor), is a new trend in buying behavior where customers research relevant product information to qualify their buying decision, before they actually decide to buy their favorite product in the local store
Showrooming
The practice of examining merchandise in a traditional brick and mortar retail store or other offline setting and then buying it online, sometimes at a lower price. Online stores often offer lower prices than their brick and mortar counterparts because they do not have the same overhead cost.
Value proposition
Value proposition is a promise of value to be delivered. It’s the primary reason a prospect should buy from you. It explains how your product solves customers’ problems, improves their situation (relevancy), or delivers specific benefits (quantified value
فواد من می خواستم در گوشه سمت راست پایین و مورد viral content یا محتوای ویروسی یا شاید بازاریابی ویروسی برای همایش سال بعد تحقیق کنم ولی احساس کردم بحثش قدیمی است. انگار چند سال پیش که تازه شبکه های اجتماعی اومده بودن موضوعیت داشته و امروز شاید اهمیت کمتر شده. نمی دونم ولی با تجربه خودت به نظرت اصلاً محتوای ویروسی تو بازاریابی امروز جایگاه خاصی داره؟
تا وقتی که مردم با هیجان شایعه و مطالب جذاب برای هم میفرستند به این نوع بازاریابی میشه امید داشت. البته این نوع بازاریابی بیشتر توی B2C کاربرد داره به نظرم و نمیشه از این شگردها توی کسب وکارهای B2B استفاده کرد – علایق و مطالعاتم بیشتر در حوزه فروش سازمانی و B2B است و به همین خاطر زیاد سراغ شبکه های اجتماعی و تحلیل آنها نرفته ام.
« بعدا که رفتم جلو و عمیق تر بررسی کردم همین پست را ادامه میدهم (در پست جداگانه نمینویسم )»
پس شاید بهتر باشه لینکش رو کنار وبلاگ بذاری.
چشم فکر خوبیه
سلام آقای فواد انصاری.
یه سوالی داشتم. میخوام در زمینهای خاص تولید محتوا کنم. اونم زیاد!
سواد سایت زدن ندارم. میدونم نه وقتشو دارم نه حوصلشو که یاد بگیرم.
برخی از این سایت سازهایی که با مبلغ سالیانه یا ماهیانه میشه سایت زد رو هم دیدم.
به نظر شما تولید محتوا تو وبلاگ چقدر با تولید محتوا تو سایت فرق داره؟ از لحاظ اینکه با سرچ کلمات کلیدی، جزو موارد اول تو گوگل نشون داده بشه. چون هدف اصلی من، اینه که مخاطبی که دنبال اون موضوع خاصه رو بکشونم به سایت یا وبلاگم. بقیش حله!
وبلاگ بیان رو من انتخاب کردم از بین وبلاگها. در این مورد هم لطفا راهنماییم کنید که انتخاب خوبیه یا نه.
ممنون
ممنون.
سلام آقای شیردل – پیشنهاد میکنم یه مدت با بلاگ فعالیت کنید و بعد سوییچ کنید روی سایت – اوایل باید با نوشتن و کلمات کلیدی و کامنت و … آؤنا بشید و اگر با همون بیان شروع کنید خوبه. بعد از یه مدت که راه افتادید میتونید از سایت و دامنه خودتون استفاده کنید
خیلی ممنون فواد انصاری عزیز
http://dimaht.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/
———-
حمید طهماسبی عزیز با حوصله به این پرسش شما پاسخ داده است
سلام
خیلی خوب تعریف کردید