آیا خوشبختی کوتاه است ؟

فاصله خوشبختی تا بدبختی- بسیار نزدیکتر از فاصله بدبختی تا خوشبختی است

شاید شما هم شنیدید که میگن خوشبختی یا شادی زودگذره ولی بدبختی و ناراحتی تموم نمیشه. به نظرم این نزدیکی فاصله ها یا دوری آنها بیشتر از اشتباهات ذهنی ما ناشی میشه یعنی ما زمانی را که در خوشبختی به سر میبریم اندازه نمیگیریم و یا حتی ثبت نمی کنیم و آن را نمینویسیم اصولا کسی که خوشبخت یا خوشحال است مشغول لذت بردن است و فرصتی برای متر کردن آن ندارد پس به همین دلیل هم فهم دقیقی از میزان آن و اینکه چقدرطول کشیده ندارد.

http://up.elmology.ir/Colours_of_Happiness_3.jpg

ولی کسی که در مشکلات به سر میبرد بیشتر هم به آن فکر میکند یا در موردش مینویسد و میگوید به همین دلیل هم خاطرات بیشتری در ذهنش ثبت میکند چون شادی را حالتی عادی در زندگی میپندارد و بدبختی و ناراحتی را حالتی غیر عادی و تحمیل شده در حالیکه به نظرم اینطور نیست و هیچ کس هم برای شاد بودن یا خوشبختی همیشگی ما تضمینی نداده و آن ر ا امضا نکرده است.

و اینطوری میشه که بدبختی به نظرمان زیاد طول کشیده و خوشبختی در چشم بر هم زدنی از آغوشمان پرواز کرده. شاید شما هم خیلی ها را بشناسید که از ۵ سال زندگی مشترک یا نیمه مشترک ! خود خاطره ی ثبت شده ی زیادی ندارند و آن را عادی در نظر گرفته اند ولی در یک ماهی که از همسرشان جدا شده اند صدها شعر نوشته اند و هزاران تصویر در اینستا منتشر کرده اند باید به این افراد گفت تا حالا کجا بودید !

نه اینکه اشتراک گذاری خوبه ولی حداقل باید از شادی ها هم لذت ببریم خاطراتش رو ثبت کنیم شعرهای عاشقانه امان را بنویسیم و لبخندهایمان را نیز بزنیم تا این حجم خاطرات بیشتر بشه. بی دلیل نیست که این همه شعر فراق ترانه سوزناک زیاده در حالی که به نظرم باید تعدادشان مساوی بود.

منتشرشده توسط

Donkishot

فواد انصاری هستم کسی که تمام طول عمرش در مقایسه با عمر هستی و قدمت زندگی به اندازه ی چشم بر هم زدنی نیست و زندگیش یک سنگریزه ی کوچک بین دو عدم و دو سیاهچاله است. ولی این سنگریزه میخواهد خود به زندگیش معنا دهد و آن را باز تعریف و تغییر شکل دهد. foad.ansary@gmail.com

2 دیدگاه برای «آیا خوشبختی کوتاه است ؟»

  1. درود به شما. من اتفاقی و بر حسب یک نوشته از استادم جناب شعبانعلی با سایت شما آشنا شدم. بسیار مفتخرم که این شانس را آوردم که از میان بسیاری سایت و و بلاگ اینجا را انتخاب نمودم. امیدوارم موفق و موید باشید. بر حسب وظیفه آدرس را برای برخی دوستان ارسال نمودم تا از مطالب آن بهره مند شوند. یا حق امین تهمتن

    1. ممنون دوست عزیز شما لطف داری
      بودن در کنار شاگردهای متمم و محمدرضا شعبانعلی برای من افتخاره و من هم افتخاری شاگردی ایشون رو دارم مثل شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *