شهریبان نگهبان شهر

شهری بان یک ایده ی جدید برای رفع مشکلات شهری است.  این وب سایت و روبوت تلگرامی توسط دوستان خوبم یعنی سهیل عباسی و آرش امانی و سیروان عفیفی  راه اندازی شده و امیدوارم همه ی کسانی که در سنندج زندگی میکنند و مشکلات شهری را میبینند گزارش های خودشان را اینجا ثبت کنند.

مردم باید کم کم و با هر تلاشی که شده دولت و نهادهای دولتی را کنار زده و خودشان سازمانهای مردم نهاد یا NGO های متحدی تشکیل دهند هر جا که توانستند مسایل را حل کنند و هر جا که نتوانستند با عزم و اراده ی متحد به دولت فشار بیاورند تا وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد.

باور دارم که سازمانهای مردمی پیشروترین و مترقی ترین سازمانهای هر کشور خواهند بود و هر چقدر این تلاشها بیشتر و جدی تر باشد رسیدن به توسعه آسانتر خواهد شد.

خوشبختانه سازمانهای مردمی در سنندج بسیار فعال هستند ولی عموما در حوزه ی محیط زیست و امور فرهنگی  فعالیت میکنند ما به NGO های زیادی در حوزه های شهری – گردشگری – آموزشی و اجتماعی و اقتصادی نیازمندیم تا هم کار گروهی را تمرین کنیم و هم یک نیروی پیش برنده ی مستقل داشته باشیم.

پست سیروان عفیفی و سهیل عباسی و آرش امانی را هم در مورد شهری بان بخوانید .

به روز رسانی در ۱۸ تیر ۹۷ :

شهریبان برای سایر شهرهای ایران نیز اضافه شده و میتوانید مشکلات شهر خودتان را ثبت کنید.

منتشرشده توسط

Donkishot

فواد انصاری هستم کسی که تمام طول عمرش در مقایسه با عمر هستی و قدمت زندگی به اندازه ی چشم بر هم زدنی نیست و زندگیش یک سنگریزه ی کوچک بین دو عدم و دو سیاهچاله است. ولی این سنگریزه میخواهد خود به زندگیش معنا دهد و آن را باز تعریف و تغییر شکل دهد. foad.ansary@gmail.com

11 دیدگاه برای «شهریبان نگهبان شهر»

  1. تبریک می‌گم فواد
    کارهای نو و پیشنهادات در این دوره حساس و تلخی اتفاقات، بسیار به دلم می‌نشیند و به من به عنوان یک مخاطب، آرامش می‌دهد

    امیدوارم این طرح فوق‌العاده از حمایت مردم برخوردار شود

  2. از اونجا که که اولویت طبیعی سیستمهای حکومتی حفظ ثبات خودشون هست، کارهای توسعه کشور و شهرها همیشه در حاشیه است، مخصوصا کشوری که عموما بحران دارد و سران کشور مشغول کنترل بحران هستن. سازمان های مردم نهاد راه حل های مفیدی برای این مشکل حکومتها هستن.
    خوشحالم که توی سنندج مردم فعال هستن و منتظرحرکت حاکمیت ننشستن. چون اونها کاری برای من و تو نمی کنن و تو این نکته رو خوب میدونی.

  3. سلام،
    چه قدر جای خالی یک همچین اپلیکیشنی حس میشه واقعن. به نظرم توی محیط های کوچیک تر، مثل خوابگاه ها هم میشه بهش فکر کرد.
    یادمه موقع زلزله کرمانشاه، رضا امیرخانی هم از لزوم وجود یک همچین چیزی صحبت کرده بود.
    سعی میکنم یادم بمونه که وقتی رفتم سنندج و مشکلی رو دیدم از این سیستم استفاده کنم. به دوستام هم معرفی میکنم.

    1. ممنونم ازت سینا جان. شهرهای دیگر ایران هم به این سرویس اضافه شده و شما هم میتوانید مشکلات شهر خود را اضافه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *